Новият министър на транспорта Ивайло Московски представи в предаването "Здравей, България" резултатите от проверките на фирмите за автобусни превози. Повод за извънредната активност на служителите на министерството беше трагедията на магистрала "Тракия", при която загинаха осем души.

Министърът обеща че проверките няма да са кампанийни, ще са по-чести и още по-сериозни. За да изпълни това си обещание, като типичен български министър той създава нова експертна група, която ще планира по думите му "увеличаване на капацитета в "Автомобилна администрация", респективно в регионалните служби на ДАИ, регионалните дирекции на ДАИ."

 

След катастрофата през изминалата една седмица за били проверени 3000 - 3200 автобуса. В резултата са били съставени 374 акта и 37 автобуса са били спрени от движение. Като най-честите нередности, експертите са констатирали спукани спирачни дискове, спукани стъкла, износени гуми, счупени огледала, липса на такива. Става въпрос за автобуси превозващи хора по редовни линии.

 

За да се намалят случаите на нарушения на техническата безопасност на превозните средства министърът заяви, че иска да въведе такъв тип на работа в органите на респективно Министерството на транспорта, че да има превенция и да има превантивни действия от службите на ДАИ, така че да се минимизира щетата от пътническите превози.

 

Той самият призна, че от дълго време не се е возил на автобус в България, но вярва, че има много сериозни и добри фирми, които изпълняват всички изисквания.

 

Изглежда министър Московски се отказал от по-рано оповестената идея за ограничение на възрастта на автобусите, които се движат по пътищата на България, до 10-години. Той подчерта, че това е било негово лично мнение и че решение да се въведат допълнителни, по-високи критерии за техническите параметри на автобусите само по себе си не е добра идея, а трябва заедно с компаниите в сектора да се разгледа всеки отделен маршрут.