Малко вероятно е телекомуникационният сектор да остане незасегнат от състоянието на глобалната икономика. Но докато периодите на растеж и спад в световен мащаб са цикличен процес, нуждата от връзка със света, съответно нуждата от телекомуникации, е постоянна.

Това сочат изводите на консултантската компания Делойт, която анализира перспективите за развитие на три индустрии: „Технологии”, „Медии” и „Телекомуникации” за 2009 година.

Според Дариуш Нахила, ТМТ директор за Делойт Централна Европа, в  телекомуникационния бранш през 2009 г. ще настъпят интересни промени, повечето в резултат на световната икономическа криза, но и в резултат от съзряването на определени пазарни течения, които са започнали преди години. Прогнозите тази година разглеждат темите за развитието на smart устройствата, засилващия се ефект от независимите доставчици на софтуерни приложения върху услугите с добавена стойност за мобилни оператори, както и коментари относно скоростта на намаляване на цените на мобилните разговори в Европа.

Медийният бранш през 2009 г. също ще претърпи редица промени. Прогнозите на екипа на Делойт тази година покриват широк спектър от актуални теми, включително повече часове на гледаемост при телевизионните предавания, дългоочаквания възход в мобилната реклама и нови смели опити в сферата на телевизията и мобилните комуникации.

Концертите на живо и сферата на спорта ще изпитат сериозни затруднения през 2009 г. след години на устойчиво развитие и растеж. Затягането на спонсорските бюджети означава, че още по-малко пари ще се отделят за финансиране на екстравагантни турнета или за закупуването на спортни звезди. Тазгодишната прогноза на Делойт също така предвижда преоткриването и на мобилната телевизия поради факта, че мобилните устройства и услуги вероятно ще играят все по-важна роля в разширяващия се телевизионен пазар.

Технологичния сектор през 2009 ще бъде изправен пред редица предизвикателства, от които ще има и сигурни печеливши. Предвижда се ръст на потреблението на мобилните компютърни устройства netbook, фокусирането върху една по-зелена IT индустрия и засилено присъствие на по-масовия тип марки, тъй като се очаква, че в опита си да намалят разходите, компаниите ще бъдат по –склонни да потърсят евтини алтернативи на известните и скъпи търговски марки.