Популярната верига заведения Starbucks направи силно консервативна прогноза за финансовия си резултат през 2011 година. Причината - растящите цени на кафето, които от компанията наричат буквално драматично растящи.

Въпреки, че като цяло продажбите във веригата растат, а последните данни за реализираната печалба бяха рекордни, Starbucks не си позволиха и капка оптимизъм на инвеститорите.

През последното тримесечие компанията отчете нетна печалба от $ 347 млн., което е с 44% повече от финансовия резултата за Q4 на предходната година.

Очакванията за тази година са да бъде реализирана печалба от 4 1.47 на акция, но само ако компанията успее да се справи с поскъпващото кафе и ако се запази тенденцията на силни покупки на продукти с марката на Starbucks като чаши, кутии за кафе и други подобни прибори. BBC