Докато всички са се втораличи в основните икономически индикатори и очакват от тях да научат какво предстои да се случва в света, блогърът Дейвид Розенберг в канадския Globe and Mail предлага своите два, съвсем прагматични индекса, които правят същото, но по доста по-приятен начин.

Ети ви два икономически показателя: цените в менютата на ресторантите ( което значи нещо много за Франция ) и пропътуваните с автомобил километри ( което значи нещо много за САЩ ).

През тази година каталогът на ресторантите, които издава компанията за автомобилни гуми Michelin , съдържа рекорден брой заведения, които предлагат обедно меню с три ястия на изгодна цена.

От 571 ресторанта, през тази година с подобна оферта излизат 601-но заведения. В същото време, цените падат до 35 евро в Париж и 29 евро в околностите му за един съвсем обилен обяд с трия ястия и десерт.

И докато французите харчат по-малко за храна и вино по ресторантите, американците се пускат да карат повече.

Според годишния анализ на департамента по транспорт в САЩ, трафикът по магистралите е достигнал до 3 млн. мили през миналата година, което е най-големият регистриран от 2007 година насам и третият най-висок трафик в таблицата на рекордите.

Пред нас е може би показателят за това, че Америка се съживява, още повече, че имаме високи цени на горивата. Повечето шофиране обаче предполага и по-голямо износване на пътищата, което означава, че в съвсем скоршно бъдеще ще се наложи те да бъдат ремонтирани, което на свой ред ще налее масло в колелото на икономиката, коментира блогърът Дейвид Розенберг.