Посетителят на автомобилен салон в България ще получи по-добро обслужване по сравнение с потенциалните купувачи на автомобил в салоните в Холандия, Франция или Италия – това показва проучване с метода „таен клиент“, осъществено от специализираната агенция International Service Check.

Общо са проучени 546 автомобилни салона в 11 европейски страни; в България са направени 24 посещения в салоните на осем марки, в различни градове на страната. Най-доброто обслужваше предлага магазинът на Skoda в Бургас. На второ място се подрежда бургаската Toyota, а трети са софийските Ford.

Най-доброто обслужване според тайните клиенти оказват автомобилните салони в Унгария, втори са тези в Словакия, а трети – в България, изпреварвайки осем други проверени европейски държави.

Въпреки това, таен клиент коментира за българското обслужване: „Не ми беше обърнато необходимото внимание, не получих информацията, която ме интересува. За всичко трябваше да питам сама“.

Бургаските салони заемат първите две места по качество на облужването, а като се събере представянето на различните салони по марки, най-добро обслужване у нас осигуряват салоните на Toyota, втори са Hyundai, трети Skoda.

Всички тайни клиенти в проучването са се държали според предварително начертан сценарий. Те са питали за отстъпки и са следели за реакциите на продавача; проверявана е самоинициативността на продавача, както и дали се осигурява възможност за тест драйв.