Срокът за подаване на рекламация за некачествена туристическа услуга се намалява неправомерно на на 7 дни, алармираха от Комисията за защита на потребителите. По този начин се организаторите на пътуванията ограничават правата на потребителите, категорични са от ведомството. 

Според  разпоредбите на закона, рекламацията на услуги може да се предяви до 14 дни от откриване на несъответствието с договореното. В момента често туроператорите предвиждат рекламациите за дадено пътуване да се подават само писмено в офисите им и то в седемдневен срок след завръщането. 

Изключването на възможността за устно подаване на жалба обаче е предпоставка потребителят да изпусне срока от 14 дни за предявяване на рекламация в случай, че не успее да депозира писмено оплакването си.

Другата уговорка в ущърб на интересите на потребителите, която е констатирана от експертите на КЗП е, че туроператорът не носи отговорност в случай, че по независещи от него причини се стигне до отменяне, забавяне или изменения на сроковете и условията на пътуването. 

Като такива причина търговецът посочва забавяне на самолетни полети или автобусни превози по технически или метеорологични причини - мъгли, бури, обилни снеговалежи, дъждове и др., както и при промяна на разписанието от страна на превозвача, а също и загуба или повреда на багажа по време на пътуването. 

Тази клауза води до значително неравновесие между правата и задълженията на двете страни по договора, уточняват от КЗП. При отклонение от договорените параметри, потребителят следва да туроператора, тъй като именно с него се намира в договорни отношения, а той от своя страна да има претенции към превозвача. 

Пристигането на багажа на туристите е едно от основните задължения на туроператора, категорични са от потребителската комисия.