Британската банка Barclays обяви, че ще започне да пакетира "информация за операциите по сметките" на вложителите си с данни за други клиенти с цел анализ и отчет на тенденциите при разходите в цяла Великобритания. Въпросните пакети от данни могат да бъдат продавани на други фирми или на държавни ведомства.

 

Според промените, които влизат в сила през есента, банката също така ще започне да следи клиентите си чрез техните мобилни телефони или други "устройства", за да им помогне да се предпазят от измами. Ако плащането се извършва в дадена страна, Barclays ще пуска "пинг" код към мобилния номер на клиента, за да провери дали телефонът му е в съответната държава.

 

Това е само част от засилващата се тенденция, фирмите да генерират нови потоци от приходи от продажба на данни за своите клиенти.

 

Само преди дни най-големите мобилни оператори във Великобритания - Vodafone, O2 и EE, заявиха, че ще започнат да продават пакети от анонимни данни за техните клиенти на големите рекламодатели, за да им помогнат да се насочват към различните възрастови групи.