Автобусните превозвачи имат уверението от всички парламентарни групи, че са съгласни със становището им за нивомерите и за касовите апарати. Това съобщи за Агенция „Фокус” председателят на Националното сдружение на автобусните превозвачи (НСАП) Галя Топалова.


Среща между автобусни превозвачи от цялата страна се е провела вчера във връзка с проблемите на превозвачите, каза още тя.


„Това е много кратък период от време, тъй като има издадени 15 000 разрешителни, не знам дали има 15 000 автобуса, но толкова разрешителни са издадени от Министерството на транспорт”, каза Топалова.


„Фирмите от цяла България, които участват в сдружението, са против касовите апарати и се надяват до другата седмица, докато работи парламентът, да мине на първо и на второ четене”, каза Топалова за Закона за автобусните превози.


По нейни думи, ако не бъде удължен срокът за монтиране на касови апарати, който изтича в края на март, превозвачите няма да могат да работят. Тя посочи, че проблемът не е само в закупуването на касови апарати, но и в софтуера, който създава проблеми при отчитането на двупосочни билети, нулеви билети и намаления.


В срещата на сдружението са участвали представители на превозвачите от всички области в страната. Сред обсъдените проблеми са големите глоби за автобусните превозвачи, новия закон по европейски регламент 181, който влиза в сила от 1 март и се отнася до обезщетението на багажите.


Според Топалова въвеждането на регламента също трябва да бъде отложено.
„Обсъдихме също, че няма методика за изчисляване на автогаровото обслужване, че не сме включени в нито една програма за европейско финансиране – дали е „Конкурентоспособност”, дали е „Транспорт” – само общините са включени”, каза Галя Топалова. Тя обясни, че ако превозвачът работи без касов апарат, то става част от сивата икономика.