Потреблението на плодови напитки и соковете в България нараства с 5.4% на годишна база. Това отчитат от „Куадрант Бевъриджис“ АД, като цитират данни на Nielsen за първите 6 месеца на 2015 г.

Стабилизирането на пазара при соковете, нектарите и плодовите напитки е новост за България.

„Този сегмент бележеше спад от 2009 г. докъм средата на 2014 г.“, пояснява Павел Павлов, бранд мениджър в „Куадрант Бевъриджис“ АД.

Въпреки ръста обаче България продължава да е на едно от последните места по консумация на плодови напитки и нектари.

По данни на Европейската асоциация на плодови напитки през 2014 г. най-много плодови напитки и нектари на глава от населението консумира Малта (33.6 литра), следвана от Германия (близо 30 литра), Финландия и Холандия (над 25 литра всяка една). У нас се пият по 8-9 литра годишно.

Българите купуват най-много плодови напитки и нектари в картонена опаковка (62.7%), следвани от пластмаса (26.4%) и стъкло (7.5%). Основен купувач са жените, като консумацията е предимно в дома (близо 90%). Топ вкус в България е портокалът (48.8%).

От 2014 г. започват да се наблюдават обаче предпочитания към смесени вкусове, т.нар. flavor mixes. Те изместват любимите след портокала на българите ябълка и праскова. Тази тенденция е възможно да се запази в следващите години, коментират от „Куадрант Бевъриджис“ АД.

Друга тенденция е все голямото значение на опаковката за този пазарен сегмент. „Огромното количество продукти на рафтовете означава, че част от тях може да останат незабелязани. Опаковки, които привличат вниманието, ще помогнат на неизвестна марка да бъде избрана, а известната – да запази пазарният си дял“, допълват от бутилиращата компания.