Бизнесът настоява да се създаде електронна трудова книжка, която да замени хартиената. Тема а е обсъдена на среща на Българската стопанска камара с представители на Фондация "Право и Интернет" и Българската конфедерация по заетост.

Целта й е да бъдат минимизирани негативните последици за работещите при загуба и унищожаване на трудовата книжка или липса на печати и подписи, както и да се повиши контролът и да се намалят трудово-осигурителните измами.

Тя ще се осигури и достъп до вписаната в нея информация в реално време, посочват от БСК.

По този начин ще отпадне необходимостта от връчването на уведомление по чл. 62, ал. 5 от КТ на работника или служителя, издаване на УП 2 и УП 3, обясняват от работодателската организация.

Колко време фирмата пази трудовите договори

През последните няколко месеца екипи на БСК, съвместно с Българската асоциация за управление на хора (член на БСК) започна съвместна работа по актуализиране на предложението на преход от хартиена към електронна трудова книжка.
 

Преди да се премине към електронна трудова книжка, са необходими и редица нормативни промени, които предстои да бъдат предложени в пакет. Напредъкът по цялостната концепция и предложенията ще бъдат обобщени и представени пред Социалното министерство.
Концепцията за електронна трудова книжка ще бъде съгласувана със синдикатите.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg