Жилища с малки спални под 10 кв. м. най-често се продават с отстъпка.
Това сочи проучване на две от най-големите компании в сферата на
недвижимите имоти. Сумите се определят спрямо средната за квадратен
метър цена в дадена сграда.
На по-ниска стойност се търгуват и жилищата с
нисък таван, под стандартния минимум от 2,4 м и с неправилни форми на
помещенията. Според проучването поддържането на общите части има
по-малко значение при избора на жилище спрямо фактори като цена и размер
на имота.
Макар че това все пак е най-често очакваната допълнителна услуга, следвана от наличието на жива охрана, видеонаблюдение и контрол на достъпа във входа или комплекса.
Квартали с изградена инфраструктура и лесен достъп до обществени услуги са предпочитани от клиентите, сочи още изследването.
Експертите
информират, че масово потребителите търсят жилища до 50 хил. евро.
Покупката на всеки шести клиент е за над 70 хил. евро, а около 9% търсят жилище над 100 хил. евро. Двама от трима купувачи се насочват към двустайно или тристайно жилище, посочва проучването.
При избора на бизнес имот
ключова е професионалната поддръжка
показват
още данните от изследването. Лесният достъп е другият съществен фактор.
По данни на специалистите, центърът вече не е най-предпочитаното
местоположение както за офис, така и за търговия на дребно.
Транспортният достъп е на първо място при търсенето на офис площ или
търговски имот. За офис наемателите на първо място е общественият
транспорт и с най-голямо значение от него е метрото. За търговските
вериги автомобилният достъп е най-важен.
Наемателите на офиси искат
широки помещения с правилни форми, които позволяват ефективното
оползотворяване на пространството при разнообразни разпределения.
Мениджърите обръщат
сериозно внимание на комфорта на служителите
Те
очакват висок клас системи за отопление, вентилация и климатизация,
светли, широки и високи помещения и отваряеми прозорци. Миксът от
наематели е от съществено значение за всеки търговски център. Едва след
него идват техническите характеристики на сградите.
Инфраструктура в района, подходите с автомобил или към спирки на обществения транспорт и пешеходния трафик, както и разпределението на магазините са от най-съществено значение за търговските вериги.
Коментари
1