Застраховката "Гражданска отговорност" може да поскъпне до края на годината значително, но само за шофьорите с много нарушения.

Това ще стане с въвеждането на системата „бонус-малус”, при която  цената на полицата се определя от поведението на пътя. Застрахователи изчисляват, че при средна цена от 170-200 лева сега, увеличението може да е от 20 до 500%, т. е. 1000 лева, съобщава Нова тв.

Сега у нас цената на застраховката основно зависи от кубатурата на двигателя, в кой град е регистриран автомобилът, както и от възрастта и опита зад волана на шофьора.

Нови камери ще засичат имаме ли "Гражданска отговорност" 

 

„Гражданска отговорност“ за мотори и кемпери става срочна

 

За много водачи обаче тази система не е справедлива, тъй като изрядните са принудени да плащат толкова, колкото и рисковите шофьори на пътя.

Опасните шофьори струват и по-скъпо за застрахователите, тъй като за тях всяка нова щета е нов разход. От няколко години всяка компания сама определя колко по-скъпа да е полицата за рисковите водачи. Но неуспешно. Защото всеки път, когато някой предизвика инцидент на пътя, започват измамите.

За да се сложи край на измамите - до края на годината и у нас трябва да заработи единната система „бонус-малус”.

За да няма разминавания - данните на застрахователите, КАТ и Гаранционния фонд ще бъдат свързани. В обща система, която ще мери риска на шофьорите. От данните, които идват за нарушения и актове, застрахователите ще определят цената за всеки шофьор поотделно.

Така според броя на нарушенията джигитите на пътя могат да плащат с пъти по-скъпо от добрите шофьори.

Крайната цел е по-скъпата „Гражданска отговорност” да дисциплинира нарушителите. И така инцидентите да намалеят.

След въвеждането на системата – щетите във Франция са намалели с 20%. 

По пътищата на Европейския съюз миналата година са загубили живота си 25 500 души. Според данните на ЕК - по брой загинали на един милион души за 2016 г. България е с най-много жертви - 99 загинали на 1 милион население. За сравнение – в Румъния са отчетени 97 жертви на милион население, а в Швеция – 3 пъти по-малко – 27.

У нас застраховката е по-скъпа в крайдунавските райони.

А за това, че нашите шофьори все повече карат по европейските пътища – застрахователите искат и европейски цени на полицата.

Въпреки заканите на застрахователите цената на полицата рядко тръгва нагоре, тъй като битката за всеки клиент между компаниите в бранша става все по-ожесточена.