Българските домакинства ще похарчат до 24% от месечните доходи за коледни подаръци. По този показател България е на пето място сред участвалите в изследването "Коледен барометър 2017" на Фератум Груп в 20 държави.

Мексико е страната, в която тази Коледа ще бъдат похарчени най-много средства - до 34,6%, от доходите на домакинствата за подаръци. Следвана е от Румъния (31,9%), Испания (29,6%) и Бразилия (28,2%). Нова Зеландия и Австралия също са в челните класации - домакинствата от двете страни разпределят 22 - 23% от месечната си заплата за празниците.

Абсолютна противоположност са Хърватия (14,4%), Норвегия (13,4%), Финландия (12,3%) и Холандия (11,8%), които ще запазят позицията си от миналата година като най-малко харчещи за коледните празници.

Подобно на миналата година броят на домакинствата, които пазаруват онлайн, ще бъде около 25%. Германия, Великобритания и Холандия са топдържавите, които ще пазаруват подаръци по интернет, докато в Хърватия, Латвия и Мексико са най-големи традиционалисти и предпочитат да посетят магазин.

България се нарежда на 13-о място с 21% от домакинствата, които планират да закупят подаръци за празника онлайн.17,5% от всички участници в проучването поставят дрехите на върха на списъка за подаръци, което ги прави най-популярният вид подарък тази Коледа. Играчките и игрите (13,7%), сладките (12%) и потребителската електроника (9,1%) са други популярни решения за подаряване и получаване.

Домакинствата у нас също поставят дрехите на първо място в списъка си с подаръци (17%), следвани от електроника и играчки. Финландия (17,5%) и Хърватия (23,9%) ще похарчат голяма част от коледния си бюджет за сладкиши и деликатеси, докато домакинствата във Великобритания, Швеция, Австралия и Естония ще изхарчат 20% от бюджета си за играчки и игри, сочат данните от проучването.