„Етикетите на храните, които се продават в училищните лавки изобилстват от съставки, които децата не ги разбират и не знаят дали тези съставки са вредни за здравето“, коментира пред БНР Богомил Николов от Активни потребители по повод предстоящите проверки от 15 септември за качеството на храната в училищните лавки и заведенията, намиращи се в близост до училищата. 

„Искаме да заострим вниманието на родителите към храната, която децата си купуват извън столовата храна, за която има много строги изисквания по отношение на качеството с акцент към здравословното хранене.“

Погват училищните лавки за качеството на сандвичите от 15-ти септември 

Богомил Николов заяви още, че трябва да има непрекъснати проверки на храната и в училищните столове, и на съседните заведения и проверките трябва да регулярни.

istock
istock

Ще проверяваме най-вече сандвичите, които се продават в училищните лавки, защото те били с колбас или с млечен продукт, би трябвало да съдържат по-малко Е – та . Но на практика това не е така.“

Богомил Николов припомни, че са внесли в Министерство на земеделието и храните предложения за промени в Наредбата за имитиращите продукти, така че продуктите, съдържащи високо водно съдържание, да се етикират като имитиращи.

„Тези продукти трябва да бъдат задължително обозначени и тогава, когато супермаркетите ясно приложиха това правило, хората спряха да ги купуват, независимо, че те са евтини“, коментира Николов.

На въпрос има ли санкционирани търговци във връзка с това, че парламентът прие мерки за глоби и наказания на търговци, които повишават цените на основни продукти, Богомил Николов поясни, че ако имаме тенденция за повишаване на цените на храните през есента, причината би била ако е имало по-лоша реколта или затруднения в транспорта или снабдяването.

"Може да се засегнат ограничени райони, заради транспортните връзки и затворени пунктове по границата", каза Николов.

istock
istock

Във връзка с жалбата на активни потребители до Комисия за защита на потребителите до и Комисията за регулиране на съобщенията заради сигнали от потребители на мобилни услуги, че биват приканвани да сключват нови договори, които впоследствие се оказват неизгодни за тях, Николов съобщи, че тези нелоялни търговски практики са масови.

Всяка година КЗП налага над 30 санкции на трите оператора по тези сигнали, но това не постига никакъв ефект, заради ниските глоби.

Изключително належащо е глобите да бъдат актуализирани в закона и те да се обвържат с годишния оборот на компаниите!“, категоричен е Николов.

 За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg