Напразни ли са огромните инвестиции в сектора на електрическите превозни средства от германските производители, включително "Мерцедес", BMW и "Volkswagen", през последното десетилетие? Голяма част от автомобилните компании в Китай вярват, че традиционните германски марки не могат да се конкурират с китайските производители.
 
Според вътрешните планове "Мерцедес" имаше за цел да постигне повече от 20% от продажбите си с изцяло електрически коли през 2023 г. Базираната в Щутгарт компания обаче успя да постигне дял от едва 12% доставени алектромобила от приблизително 2 милиона продадени миналата година. Предвид това темпо изглежда нереалистично за традиционния немски производител да достигне изцяло електрически продажби до 2030 г.

Задава ли се търговска война заради електрoмобилите

След вълна от критики, ръководителят на "Мерцедес" - Ола Келениус, слага край на своята цялостна електрическа стратегия и я намалява наполовина.
 
До края на това десетилетие съотношението в продажбите на хибридните електромобили може да достигнат най-много 50%, но това не означава, че западните компании са се отказали.

“Всеки в индустрията ще потвърди, че тя е готова, желаеща и способна да следва този ритъм за по-голямата част от автомобилите”, коментира експертът Питър Финтл пред NOVA NEWS.
 
Повече гледайте във видеото. 

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase