Младите семейства и руснаците с високи доходи се завръщат на родния пазар на ваканционни имоти. Това става ясно от международното изложение в Москва. Промяната на профила на купувачите е основната разлика през 2016 г.

Данните показват, че през 2014 г. и 2015 г. са сключвани сделки предимно със семейства, които са в предпенсионна възраст и търсят имоти за постоянно жителство, обясни пред Стандарт Антоанета Тодорова, търговски директор на инвестиционната компания GreenLife.

В момента в страната ни отново се завръщат фамилии със средни към високи доходи, които имат нужда от дълга морска ваканция.

Общият интерес към покупка на жилища у нас намалява. Сега се търсятдобрите ваканционни комплекси, които предлагат възможност за качествена ваканция на семействата с деца.

"Преди 1 година Турция имаше над 35% пазарен дял, докато днес той е спаднал до нулата. Сходно е положението при държавите, където и имотите, и жизненият стандарт са високи. Така след 3 години отстъпление България отново заема водеща позиция", посочи АнтоанетаТодорова.

Тя обясни, че в момента 75% от руските клиенти избират класически ваканционен имот, а не жилище за постоянно пребиваване. С бюджети от 50 000 евро за жилище с една спалня те на практика са по-платежоспособни от купувачите, които бяха активни през 2014 г., коментира още Тодорова.

Статистиката показва, че през 2015 г. продажбите на имоти на руския пазар бележат 50% спад.

Според Тодорова конкурентното предимство на България в момента е съчетанието между високо качество на продуктите в доказалите се вече проекти и достъпните цени на имотите, а и като цяло на живота.