Банките, които се занимават с банкиране на дребно за индивидуални потребители, печелят по-малко от началото на кризата, тъй като клиентите стават по-взискателни, показва доклад на консултантската компания Accenture от днес.
Според изследването печалбата на почти половината от най-големите банки за банкиране на дребно са паднали между 5 и 15%. А 11% са обявили загуби в по-големи размери.
От всичките 46 интервюирани изпълнителни мениджъри повече от половината са заявили, че лоялността на клиентите е намаляла. Повечето са очаквали тя да продължи за по-дълъг период от време.
Клиентите са по-скептични относно своята банка, по-чувствителни към цените и по-склонни да се откажат от институции, чиито услуги не харесват. Традиционно носещите печалба стратегии на банките, като увеличаване на лихвите и на таксите, продажби на финансови инструменти с ипотека и вътрешният растеж, няма да решат проблема.