През 2012 г. „Дойче Бан“ смята да инвестира 4.5 млрд. евро в развитието на железопътната мрежа, съобщава Handelsblatt. Акцентът е върху три линии: от Рейн – Рур – Бремен – Хамбург; Хановер – Гьотинген; Хам – Дортмунд.

Общо обектите, върху които ще се работи, ще са 30 000, като ежедневно ще се извършват дейности на 700 отделни места. Германската железопътна компания е разделила страната на 73 ключови региона и ще подмени в тях 2540 километра релси, както и ще извърши многобройни други дейности.

Ако в случай, че заради тази мащабна строителна дейност се наложи изменение на разписанието на влаковете, пътниците ще бъдат уведомявани своевременно за това – посочват германските железничари.

През 2011 г. инвестиционната програма на германските железници в железопътната мрежа беше 4.4 млрд. евро. Бяха подменени 3900 километра релсов път.

Федерална република Германия е собственик на 100% от Deutsche Bahn. Националната железопътна компания на Германия е втората най-голяма транспортна компания в света след Deutsche Post. Превозва по 2 млрд. пътници годишно. Има 229 хиляди служители, печалбата й през 2007 г. беше 1.6 млрд. евро.

Дори най-смелите планове за приватизация не предвиждат продажбата на над 25% в жп компанията на Германия, която от своя страна има над 500 поделения. Макар че DB се оценява на около 45 млрд. евро, според експертите стойността на железопътната мрежа на ФРГ е 200 млрд. евро.