Близо 42 на сто от шуменските домакинства разполагат с компютър, сочат данни на териториалното статистическо бюро в Шумен. Относителният дял на тези, с достъп до интернет е нарастнало с над три пъти  от 11.5 % през 2004 г. до 36.8 % през м.г. Това равнище е доста по-високо от средното за страната от 29.6 %. През 2008 г., по този показател, Шумен е на 4-то място сред 28-те области. На първо е столицата (47.3%), а на  последно Кърджали (едва 8 %).

Шуменци ползват интернет в домашни условия предимно чрез персонален настолен компютър и едва всеки пети разчита за това на лаптоп. Статистиката изследва и причините, които са бариера за включването към интернет в бита. Основната е от финансово естество и е свързана с високите цени на оборудването и разходите за достъп, които са проблем за около 60 на сто от шуменските домакинства, без домашен интернет. На второ място се нареждат тези, чиито членове нямат нужните умения, а третото място се заема от привържениците на тезата, че интернет не е полезен и интересен, поради което не изпитват потребност от него. Има и такива, които влизат в нета извън дома си - служба, учебно заведение и т.н.. Пренебрежително малка е групата на противниците на световната мрежа, които я намират за вредна.

223 -ма души от 106 домакинства, живущи в 10 населени места от областта са били анкетирани относно ползването на технологии в домакинствата. Всеки трети от анкетираните ползва компютър всеки ден, независимо къде, а всеки осми поне веднъж седмично. Близо 30 на сто от изследваните влизат в глобалната мрежа почти ежедневно. В национален мащаб интернет феновете са повече, поради което за страната този процент е близо 40. Най-големи приятели на виртуалното пространство са младите хора от 16 до 24 годишна възраст и висшистите. С напредването на възрастта интересът към новите информационно - комуникационни технологии рязко пада. Шуменци засядат пред компютъра най- често у дома си и сравнително рядко правят това на други общодостъпни места - интернет клубове, библиотеки и други.

В област Шумен, за периода 2004 - 2008г., относителният дял на лицата между 16 и 74 години, които сърфират в мрежата е нараснал близо два пъти.

Всеки трети от изследваните получава и изпраща писма  и съобщения онлайн. Следват разговорите; игрите и тегленето на музика и филми;  Skype  и публикуването на съобщения в чат - сайтове, блогове, форуми. Търсенето и намирането на информация за стоки и услуги, свободни работни места, здравни проблеми, възможности за образование и др., също са сред  често използваните възможности. Засега слушането на радио и гледането на телевизия чрез интернет изпреварва четенето онлайн на вестници / новини. Виртуалните залози  и хазарт определено не са предпочитани от шуменци,сочи проучването.

Електронната  търговия все още не е популярна.Тези, които  ползват предимствата на онлайн търговията,  купуват предимно дрехи или спортни стоки. Според  проучването мнозина са тези, които не се доверяват на електронните пазари. Притесненията са свързани със сигурността на плащането, необходимостта от предоставяне на лични данни и детайли от кредитни карти, липсата на доверие за възможността за последваща  рекламация на стоките и други.

Наблюдение сочи, че  сравнително рядко шуменци общуват онлайн с представители на публичната администрация, по лични дела,  Ползват се услугите на „електронното правителство" главно за да посещаваме сайтове на  държавните учреждения.