Заварихме Дунав мост 2 с много нерешени проблеми, които спъваха проекта. Градове по река Дунав имат по 5-6 моста, ние, две държави, едва успяваме да направим 2 моста, коментира пред bTV министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.

А всяко едно такова съоръжение генерира и стопански живот, посочи министърът. По отношение на разпределението на таксите от моста между двете държава, Московски обясни, че то ще бъде пропорционално. Българската страна е дала повече инвестиции и ще получава по-голямата част от приходите.

Ако времето позволява следващите един - два месеца мостът може да бъде завършен и пуснат в експлоатация. Очаква се трафикът да нарасне бързо и да достигне 100 000 транспортни средства през следващата година.

Таксата за ферибот за лек автомобил е 6 евро, толкова ще бъде и таксата за преминаването по Дунав мост 2.

Московски съобщи, че продължават и другите големи инфраструктурни проекти в страната. В момента се изграждат отсечката "Цариградско шосе" - Летище София на софийското метро и отсечката от "Младост" 1 до "Младост" 4.

1.5 млрд. се инвестират реално в железопътната инфраструктура, посочи Московски. Наистина влаковете са едни от най-старите в Европа, а товарните превози са на загуба и в момента, но нещата с променят.