Най-неподкупни са избирателите в Силистра, а най-много склонни да продадат гласа си има в Пазарджик, показват данните от онлайн изследването на Уеб Рисърч и ЕСТАТ сред над 24 000 интернет потребители.

С около 860 хиляди лева ще олекнат любителите на електоралния ритейл, в случай че решат да откликнат на желанието на над 17-те хиляди избиратели, склонни да изтъргуват гласа си в пазарджишко. Много по-евтин би излязъл директният маркетинг в дунавската община, където възмездното гласуване е по вкуса на под 5 на сто от гласоподавателите. Там мераклиите за местна власт трябва да си приготвят само 130 хиляди лева, но при очевидно много по-ниска възвращаемост.

Партиите и кандидатите, които решат да прибегнат до подобни методи на агитация, следва да се насочат също към хората с ниско образование, безработните, учащите, най-бедните и отчаяни групи от обществото, нежелаещите да гласуват и упражняващите протестен вот.



„Бедността, безпросветността, както и отвращението от политиката, отварят широко вратите за нейните най-нелицеприятни форми. Очевидно е, че районите с най-много склонни да продадат гласа си, са и едни от най-изостаналите в социално-икономическо отношение”, коментира Иво Желев от ЕСТАТ.

 

Пазарът на гласове има и своя ясно очертан електорален профил. Най-много склонни да се поддадат на изкушението има сред избирателите на ДПС и по-младите формации – АБВ, РЗС и Атака, докато най-лоялни са поддръжниците на сините, на НДСВ и на управляващата партия.

*Данните са от онлайн анкетно проучване в периода 22 юли – 23 август 2011 г. и имат ориентировъчен, а не прогностичен характер по отношение на политическите нагласи и електоралните предпочитания.