В условия на обща финансова и икономическа криза, БТВ медия груп налага безпрецедентна ценова преса към абонатите на Булсатком, се казва в съобщение на кабелния оператор. Исканите нови цени представляват близо 50% от общата месечната сума, която операторът може да си позволи да плати за всички програми в сегмента на групата. Близо 35% от месечните сметки на абонатите отиват за закупуване на правата за излъчване на програми, значителна част от които БТВ иска само за своите канали.

Булсатком прави всичко възможно да достигне нормални ценови условия, но към момента нито едно от отправените предложения не е одобрено от медийната група. Липсата на прозрачни тарифи и опитите за пакетиране на безплатната ефирна програма на БТВ с по-ниско рейтинговите й канали представлява натиск както върху ръководството на Булсатком, така и към клиентите на оператора, се казва още в информацията.

Булсатком е обезпокоена от безпрецедентното използване на националния ефир на БТВ медиа груп за разпространяване на неверни и накърняващи имиджа на сателитния оператор факти, както и директния призив към зрителите за смяна на доставчика на програмите.

До настоящия момент броят на абонатите не е бил критерий за определяне размера на таксите за излъчване на програмите на БТВ, поради което от Булсатком заявяват, че е клевета твърдението, че крият абонати. Всяка година операторът попълва и изпраща данни за развитието на мрежата си и броя на абонатите си към националния телекомуникационен регулатор КРС, от годишните доклади на който е видно, че компанията не разполага с „господстващо пазарно положение”. Налаганите внушения за злоупотреба с монополно положение са колкото неверни, толкова и несъстоятелни. Подобно твърдение звучи нелепо, ако се съди и по високите рейтинги, които БТВ продължава да отчита, след спиране на програмите й в мрежата на оператора, пишат още от Булсатком.

От дружеството напомнят, че освен телевизионни програми, сателитните комуникации дават един от най-качествените и сигурни сигнал и поддържат и други комуникационни услуги като интернет и IPTV. Буди безпокойство, че една медийна група с влияние в обществото си позволява да разпространява неверни внушения към аудиторията си и да клевети една изцяло българска компания като уронва престижа и на работещите в нея над 1 950 служители. От началото на кризата до сега Булсатком е разкрила над 1 000 работни места равномерно в цяла България, като само за миналата 2012 са назначени 340 души. Само през януари тази година предстои в София да бъдат назначени нови 10 служителя. 

БТВ медия груп прилага ценовата си преса в момент, в който тече кампания за популяризиране на бъдещата цифровизация. С това практически злоупотребява с предоставения й за безплатно разпространение ефир като дискриминира алтернативните, надеждни и доказани в цял свят способи на разпространение като сателитния и кабелния.  

Във връзка с появилите се публикации за непроменените такси от Булсатком заявяват, че отбивка от цената ще има чрез приспадане от сумите за следващия месец, като стойността й ще зависи от броя на дните, в които не са излъчвани програмите на БТВ медия груп. Междувременно операторът е пуснал няколко нови програми и води активни преговори за добавяне на други.

Спирането на програмите на групата е единствения законов и пазарен начин да бъдат защитени интересите на потребителите на услугите на компанията. От дружеството вече оказват техническа помощ на свои абонати, които желаят да гледат безплатната ефирна БТВ за настройване на стайни и външни антени.  От днес се извършват настройки на телевизионни приемници, които позволяват да бъде приеман цифров телевизионен наземен сигнал с ефирната програма на БТВ. Успешно са приключили първите настройки, при което е получен  сигнал с перфектно качество.
    
Сателитният оператор излъчва над 80 български и чуждестранни програми в различни сегменти.