Българско-италиански консорциум е вероятният строител на отсечката от Долна Диканя до Дупница на магистрала "Струма". "Струма - I", в който влизат италианската „Импреза“ и българските "ГБС - Инфраструктурно строителство" и "Пътстрой 92", даде най-ниска цена за изграждането на отсечката – 58.5 млн. лв. без ДДС. Тази обществена поръчка е предпоследната, която ще се печели по критерий за най-ниска цена, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.

Общо 19 участника подадоха оферти, като до отваряне на цените бяха допуснати 17 от тях. Постигната е цена от 1,8 млн. евро на километър без ДДС, която е най-ниската от всички търгове за магистрали, проведени досега в България. "Отново подобрихме няколко рекорда", заяви министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев след отваряне на офертите.

За лот 1 на „Струма“ няма какво да ни притесни, категоричен е министърът. „Разбираме, че тъй като е толкова елементарен, основно своята роля играе цената на инертните материали, като това, че българските компании, доколкото разбирам ГБС и някои други, имат кариери буквално в трасето на магистралата“, обясни Плевнелиев офертата. По думите му няма как държавата да не се радва, че получава една „кризисна, но пазарна“ цена, защото е имало три оферти под 60 млн. лв., което министърът определи като „абсолютен рекорд“.

Всички следващи търгове ще вървят по нова процедура, която ще бъде разработена съвместно между българската страна и звеното за консултантска помощ на Европейската инвестиционна банка „Джаспърс”. Дали критерият от най-ниска цена ще се промени на икономически най-изгодна обаче никой от Пътната агенция, както и самият строителен министър не обясни.