Българите в чужбина ще могат да подават заявления за подмяна на свидетелство за управление на МПС чрез системата за електронни услуги на Министерство на външните работи, съобщиха от пресцентъра на Министерски съвет. 

Промените в правилника са мотивирани с обстоятелството, че Министерството на външните работи приключи работата си по проекта за внедряване на електронни услуги „Е-консулски услуги”, финансиран по Оперативна програма „Административен капацитет” 2007-2013 г. 

С реализирането му българските граждани, живеещи в чужбина, ще могат да подават заявления за подмяна на повредено, унищожено, изгубено или откраднато свидетелство за управление на МПС с ново свидетелство със същата валидност по електронен път, чрез онлайн форма, която ще намерят на страницата на МВнР. 

Условието за това е да притежават квалифициран електронен подпис, да имат вече издаден български личен документ в последните 59 месеца преди подаването на заявлението и да са им били снети необходимите биометрични данни. Заплащането на заявените услуги също ще става по електронен път.

С промените в Тарифа №3 от една страна се създава правна възможност за заплащане в брой на извършваните консулски услуги и, от друга страна, се прецизират наименованията на услугите по заверка на подпис и удостоверяване на съдържание на документ, за които се събират такси.