„Динамо” Сливен ще приключи годината с 80- процентен ръст на производство, а от 2011 г. почва производството на ветрогенератори и на електродвигатели за превозни средства, задвижвани от електрическа енергия.

 

Като успешна за дружеството оценява 2010 г. Димитър Колев, председател на Съвета на директорите на компанията. През тази година тя достигна обемите на производство от предкризисния период. След като възстанови традиционните си пазари в Русия и Украйна и стъпи на пазара на високомощни алтернатори в САЩ „Динамо” успя да преодолее 50%-ия спад от 2009 г.

 

Над 90% от продукцията на завода е предназначена за експорт, основно за страни извън ЕС: САЩ, Русия, Украйна. Преди две години със своя безчетков алтернатор заводът направи изключителния пробив на американския пазар. Оттогава успешно поддържа изградения имидж и обемите на продажби се увеличават. В САЩ продукцията на „Динамо” се реализира за първично вграждане на високо конкурентния американски пазар, част от който трябва да удовлетворява строгите изисквания на най-голямата армия в света.

 

Половината от продукцията на сливенския завод се използва за първично вграждане в автомобилостроенето, другата половина е предназначена за пазара на резервни части. Световната финансова криза засегна с еднаква сила и двете сфери и естествено се отрази на състоянието на „Динамо”. В момента, обаче, строителството и обслужването автомобили се възстановяват с бързи темпове.

 

Според мениджърите на дружеството кризата е направила и без това взискателния автомобилен пазар още по-придирчив. Ето защо основните усилия са били насочени към утвърждаване реномето на фирмата като европейски производител от най-високо качество.

 

От фирмата виждат сериозна опасност за имиджа на страната ни в това де се използва преетикиране на евтина китайска продукция под българска марка, което е масова практика у нас и може да нанесе непоправим ущърб върху българските производители в дългосрочна перспектива.

 

И на американския и на руския пазари продуктите на „Динамо” се реализират в средния и високия ценови сегменти.

 

Според ръководството на компанията, сред малкото положителни ефекти на кризата е и това, че тя накара българските производители да работят по-ефективно, т.е. с по-висока производителност – показател по който България изостава няколко пъти в сравнение с европейските страни. В „Динамо”, например, през тази година са достигнати обемите от предкризисния период при 30% по-малко работна сила.

 

През последните години сливенският производител участва във всички международни престижни изложения и панаири и чрез иновативните си продукти печели награди. През 2010 г. в най-големите машиностроителни и автомобилни изложения в Хановер, Пловдив, Москва и Франкфурт компанията представи своите нови продукти за автомобилната промишленост, електродвигатели и задвижвания. Планира участия във всички големи специализирани изложения и през 2011 г., на които ще представи най-новите си разработки – ветрогенератори и двигатели за електромобили.