Нарастващото търсене от страна на жените помага за силното нарастване на продажбите на скъпи скоч уиски, водка и джин в региона на Източна Азия, казват производителите, цитирани от WSJ.

С навлизането на западната култура и покачването на качеството на образованието и благосъстоянието на населението все повече от азиатски жени стават финансово независими и съответно социалните нагласи към консумацията на алкохол търпят значителни промени.

Очаква се азиатците да изразходват около 160 милиарда долара за алкохолни напитки, включително бира и вино през 2015 г, спрямо 125 мрд. долара през тази година.

С 50 милиона нови потребители, достигащи законната възраст за пиене всяка година, част от растежа се задвижва от прираста на населението, но промяната на обществените нагласи и покачването на нивата на доходите сред жените стават все по-значителен фактор, според Марк Барнард, търговският директор за региона на Diageo, собственик на Johnnie Walker и Smirnoff.

"Социални табута около женското пиене се променят и все повече от азиатските дами излизат по-често", коментира той.

В Тайланд, консумацията на алкохолни напитки от жени е нараснала с 275% между 2005 и 2009 г.

Подобна тенденция беше открита в Южна Корея, където броят на жените, които казват, че пият алкохол редовно се е повишил със 70 на сто през последното десетилетие.

В Индия, около 25 на сто от общото нарастване на консумацията на алкохол през следващите пет години ще идва от жените.

Според социални експерти "пиенето става все по-социално приемливи в индийското общество и старите табута и лицемерие около жените, консумиращи алкохол са неща от миналото". За това помагат както все по-лесният достъп до спиртни напитки, които преди се продаваха само в специализирани луксозни магазини, така и силното влияние на Боливуд.

Темповете на растеж при марковия алкохол са по-високи от средните за региона. През миналата година в Индия са внесени повече от 40 милиона бутилки скоч уиски, което представлява увеличение от 40 на сто спрямо 2009 г., според данните на Scotch Whisky Association.

Наистина тенденцията е притеснителна от социална гледна точка и крие в себе си дългосрочни фундаменти са разпад на обществените ценности. Но в средносрочен план повишаването на консумацията предполага отлични финансови резултати за компании като Diageo и Pernod-Ricard.