Двете вериги се дистанцираха публично една от друга. "Пикадили" и "Карфур" няма да се сливат, стана ясно вече и официално, след като двете компании пуснаха нарочни съобщения по темата. Сделката приключи безславно около девет месеца след като беше обявена.

Причината, разбира се, е финансова, а въпросът оттук нататък е как ще продължи бизнеса си всяка от веригите. Обещанията, очаквано, са за пълни рафтове, богат асортимент и доволство за клиентите - точно такива, каквито бяха и през ноември миналата година, когато "Пикадили" и "Карфур" обявиха, че се сливат.

Кой е изоставеният? Пита "Капитал Daily". "КМБ България", част от гръцката Marinopoulos Group, главен франчайзър на веригата от супермаркети Carrefour в България, съобщава, че компанията няма да продължи със сливането с "АП Март", собственик на веригата от супермаркети "Пикадили", заявиха в понеделник от офиса на дружеството.

КМБ ще продължи да управлява мрежата си автономно, с нов опитен мениджърски екип, който незабавно ще въведе в сила план с действия, за да продължи с развитието на операциите и дейностите си, поставяйки изискванията и нуждите на клиентите в центъра на бизнеса на компанията", добавиха от там.

Справка в Търговския регистър показва, че преди месец си тръгна прокуристът на компанията, а от средата на юли е сменен и изпълнителният директор - Жером Лубер. Сега в ръководството на дружеството има трима гърци.

"Компаниите ще продължат да се развиват самостоятелно заради икономическата конюнктура в региона", коментира Таня Косева-Бошова от името на "Пикадили".

Двете вериги обявиха, че се обединяват през ноември 2014 г. Тогава планът беше в собственика на "Пикадили" "АП Март" с 50% да влезе "КМБ България" - тукашното дружество на гръцката Marinopoulos Group, която държи франчайз правата на Carrefour. Условието беше КМБ да внесе 46 млн. лв., с които капиталът на дружеството да бъде увеличен.

Това първоначално се очакваше да се случи до края на 2014 г., после през пролетта, а накрая обявеният от "Пикадили" срок се оказа юли. До края на миналия месец обаче парите така и не дойдоха, което явно е и причината за сегашната раздяла.

Междувременно обаче и двете вериги пострадаха сериозно като марки. По простата причина, че и без това пооголените преди обявяването на сделката рафтове на "Карфур" продължиха да стоят все така постни, а постепенно същото започна да се случва и в обектите на "Пикадили". Заваляха и искове за несъстоятелност от доставчици с неплатени с месеци сметки, основно към "КМБ".

Сега, дистанцирайки се един от друг, и двата търговеца на дребно убеждават клиентите си, че ситуацията ще се промени. "Пикадили" взе заем от 11.8 млн. евро, с който поне временно се е разплатил с доставчици. За гръцкото дружество, което държи френската марка Carrefour за България засега няма информация откъде и кога могат да влязат средства.