Кои леки автомобили са били най-надеждни през изминалата година? Кои са разочаровали любителите?

Германският автомобилен клуб ADAC търси отговор на тези въпроси в годишна си статистика. Ето и резултатите, цитирани от Дойче Веле.
И през изминалата 2008 година германският автомобилен клуб е водил точна статистика за оказваната пътна помощ. Авариите на пътя са били с 3.5 на сто по-малко в сравнение с предходната 2007 г. Статистиците отдават това до голяма степен на меката зима в Германия до началото на 2009 г., но също така и на изминатия средностатистически общ пробег. Той е намалял с 0.8% за всички леки коли в Германия за периода от време. Освен това се допуска, че заради рекордно високите през годината цени на горивото водачите са се движили по-икономично и по-внимателно, което също се е отразило на броя на закъсалите.
Най-надеждните марки
Не без известна доза национална гордост статистиците отбелязват, че за четвърта поредна година германските леки коли стават все по-надеждни, а изоставането на японските модели, лидери в дисциплината дотогава, продължава.

В най-малкия клас безспорен лидер е малчуганът на Ауди, "двойката", следван по петите от Тойота Айго и изненадващо трети е Фиат Панда. На последните три от общо 30 места в автомобилната детска градина са един японски и и два корейски модела - Нисан Микра, Хюндай Гец и Киа Пиканто.

При малката средна класа на първо място е отново модел на Ауди - А3, а на последните три места от общо 13 модела са Форд Фокус, Хонда Сивик и на дъното на класацията Пежо 307.

В средния клас първи са Ц-моделите на Мерцедес, плътно следвани от Ауди А4 и БМВ 3, а в последната тройка от общо 11 отчетени модела са Рено Лагуна, Опел Вектра и Форд Мондео.

В горния среден клас статистиката обхваща общо пет модела в следния ред - Ауди А6, БМВ 5, Мерцедес Е-класа, Волво С60, С 70, С 80 и В 70, Опел Сигнум. БГНЕС