Два консорциума с участие на българските фирми Главболгарстрой и Енергоремонт, както и  една френска фирма продължават напред в търга за ремонта и модернизацията на жп линията Пловдив – Бургас.

В сградата на Национална компания „Железопътна инфраструкрура” /НКЖИ/ бяха отворени офертите на трима от общо осем кандидати за изпълнител на проекта. Очаква се комисията за избор на кандидат да вземе решение до 7 юни.

Срокът за ремонтиране на отсечката е три години, а след приключването на проекта се очаква времето за пътуване с влак от София до Бургас да се намали с повече от един час.

Проектът за ремонт на ЖП линията Пловдив Бургас е разделен на три отсечки, като всяка от фирмите е подала оферта за реализация поне на една от тях. Допуснатите за участие фирми са консорциумът Леонард Вайс-ТСВ-Главболгарстрой, френската TSO и консорциум Салчев – Енергоремонт”.

Най-ниска цена за ремонта на първия участък Михайлово – Калояновец с дължина на релсите 21 километра предлага консорциумът Леонард Ваис-ТСВ-Главболгарстрой – малко под 49.200 милиона лева. Другите двама допуснати кандидати -  - френската TSO и консорциум Салчев – Енергоремонт предлагат по-високи ценови оферти.

За втория участък  Стара Загора –Ямбол и завой Зимница с дължина 120 киломентра най-ниската ценова оферта е на Салчев – Енергоремонт – 246.5 милиона лева. Другият допуснат кандидат – консорциум Леонард Ваис-ТСВ-Главболгарстрой – предлага с около 2 милиона лева повече.

За изпълнението на третия участък от Церковски до Карнобат, както и подновяване на отсечката Карнобат - Бургас с обща дължина 122 километра същите два консорциума предлагат съответно по 235 и 216 милиона лева.

Сред отпадналите фирми, чиито ценови оферти не бяха отворени, са българската Трейс, гръцката Терна и фирми от Чехия, Италия и Австия.

Водещият критерий за обществената поръчка е икономически най-изгодната оферта.

Проектът е по линия на Оперативна програма „Транспорт” и е на стойност 187 милиона евро.