Има реална опасност България  да остане самотен остров и да бъде заобикаляна при превози на пътници и товари, предупреди Нели Стойчева от Асоциацията по железопътна автоматизация, сигнализация, телекомуникация и индустрия на пресконференция днес, предаде БТА.

Според нея, без ясна и точна визия за развитието на жп транспорта, без проекти и  европейско финансиране, без публично и частно партньорство не се очертават добри перспективи.

Стойчева алармира, че заради лошото състояние 75 процента от жп мрежата в България има ограничения за скорост или други ограничения, например за тежестта на влаковете, които могат да преминават. Това затруднява не само качеството на услугата, но и засяга възможностите за нови инвестиционни схеми, обясни тя.

По данни от първите 6 месеца на 2008 г., над 25 процента от международните влакове са имали закъснения между 30 минути и един час по тази причина. 60 процента от международните и 15 на сто от бързите влакове са закъснявали, макар и не толкова драстично.

Според Стойчева, причината е липсата на реализация на проекти, които да допринесат за модернизацията и подобряването на инфраструктурата в България.

Тя обясни, че все още не е внедрена Европейската система за управление и контрол на влаковете и дори не е избран консултант, който да разработи стратегията за внедряването й.