„Гугъл“ ще използва ограмната си база данни за онлайн търговия, за да създаде т. нар. Google Price Index - GPI, чрез който инфлацията ще може да се изчислява дори на дневна база, писа в. „Файненшъл таймс“. Този инструмент може в бъдеще да се превърне в алтернатива на официалната статистика, коментира изданието.

Идеята е на главния икономист на „Гугъл“ Хал Вариан и беше представена на икономическа конференция в Денвър, Колорадо. Той посочи, че GPI все още е само идея и корпорацията тепърва ще решава дали да го реализира. По думите на Вариан данните в GPI показват очевидна дефлационна тенденция в онлайн търговията в САЩ от Коледа насам. Индексът не включва храни и стоки от енергийния сектор.

Експертът от „Гугъл“ изтъкна още, че GPI не може да се ползва като пълен заместител на официалния Consumer Price Index – CPI, тъй като стоките, търгувани в интернет не съвпадат изцяло с общия икономически микс. Корелацията е добра за продукти като камери и часовници, но не и за имоти. Те съставляват около 40% от CPI в САЩ и едва 18% от GPI. Голямото предимство на GPI е, че той може да бъде обявяван практически всекидневно, докато данните за CPI излизат със закъснение от няколко седмици.