В последните няколко години броят на моловете в страната расте и те са едни от най-посещаваните места. Какви обаче са причините за избор на един мол пред друг? Най-основната причина е удобната локация. Това показва проучване на Colliers и Gfk за нагласите към модерните търговски центрове в София, в което мнението са участвали 700 посетители, 85 търговци и 17 собственици.

Втората причина за по-големият брой посетители в един търговски център за разлика от друг, е разнообразието от марки (68%). След това се нарежда наличието на кино (66%).

От своя страна, собствениците също считат за важни добрите взаимоотношенията с наемателите, ефективното управление и наличието на достатъчно ресторанти и кафенета.

Собствениците и търговците смятат, че сред средствата, с които един шопинг център разполага, за да се разграничи от останалите, е рекламата чрез медиите.

Основният отличителен белег на търговските центрове според анкетираните са маркетинг активностите. Най-високо оценени са дегустациите на храна и напитки (41%), игрите и томболите (39%), раздаването на мостри на продукти (39%), базарите и фестивалите (37%) и музикалните събития (35%).

Сред останалите области, важни за посетителите, са любезен персонал в магазините, удобен и безплатен паркинг, приятна атмосфера, добра комуникация между управлението на мола и наемателите.

Данните показват още, че бюджетът, който се отделя на годишна база за дрехи от 37% от посетителите е над 700 лв., за обувки от 32% от тях - над 300 лв., за парфюми и козметика от 15% - над 300 лв., 7% купуват бельо за над 300 лв., и 31% - електроника за над 700 лв.