Очаква се новият филм на Lions Gate Films, "Игрите на глада" да разбие бокс офиса в САЩ през този уикенд. Прогнозите са за приходи от между 82 и 115 милиона долара, но според някои анализатори премиерните резултати почти сигурно ще надхвърлят очакванията и продажбите на билети за първите два дни на излъчване в киносалоните ще достигнат 130-140 млн. долара. В такъв случай "Игрите на глада" ще се превърне в един от най-успешните филми в историята на киното. Предварителната продажба на билети вече донесе приходи от 15 млн. долара.

 

Сюжетът на филма не блести с оригиналност, но иначе баналната тема за утопичната тирания на бъдещето, е видяна от нестандартния ъгъл на едно момиче.

 

В бъдещето, Северна Америка е управлявана от държавата Панем, със столица Капитол, откъдето над хората властва безмилостна върхушка. За да се забавляват и да държат в подчинение населението, всяка година в Капитол провеждат смъртоносно състезание в края, на което оцелява само един от участниците. Надпреварата се излъчва на живо като реалити шоу. Участниците се взимат още като деца, избрани на случаен принцип от 12-те щата на Панем.

 

Така главната героиня Катнис Евърдийн на практика подписва смъртната си присъда, когато доброволно заема мястото на по-малката си сестра в Игрите. Нещо повече, тя трябва да се състезава с момчето, което обича и така е принудена да избира между оцеляването и любовта.

 

Най-добрият атестат за качеството на историите на Сюзан Колинс обаче са думите на Стивън Кинг: "Не можех да оставя книгата..."

 

Логично, силният оптимизъм на инвеститорите се дължи на успеха на книгите от едноименната поредица. Четири от тях заемат първите четири места по продажби за четеца на Amazon, Kindle.

 

Както книгите така и филмът е насочен най-вече към тинейджърската аудитория и по-специлано момичетата. В последните години това е най-проспериращият сегмент от пазара на филмовата индустрия.

 

Всъщност всеки резултат за премиерния уикенд над 100 млн. долара би бил успех за Lions Gate. За сравнение през първите си два дни в кината един от най-успешните досега филми на студиото – "Здрач", донесе приходи от 69.6 млн. долара.

 

"Игрите на глада" вече предизвика огромен интерес в интернет. От IMDb отчетоха, че трейлърът на филма е гледан два пъти повече пъти за месеца преди премиерата от първата част на "Здрач: Зазоряване", която излезе в кината през ноември и донесе 138.1 млн. долара приходи от билети за първите си два дни на екраните.

 

На тази база се очаква "Игрите на глада" да донесат печалба от 800 млн. долара до 2 милиарда долара за Lions Gate. При това филмът е сравнително евтин за мащаба на продукцията. Студиото е похарчило около 100 млн. долара за направата му, като с данъчната отстъпка цената намалява до 80 млн. долара. Маркетинговата кампания за "Игрите на глада" в глобален мащаб пък струва около 45 млн. долара, което също не е много с оглед на броя на киносалоните, в които се пуска филмът.

 

Освен Lions Gate още поне 7 компании разчитат на добър финансов резултат за "Игрите на глада". Това разбира се е Amazon, веригата за продажби на книги Barnes & Noble, Scholastic, издателят на книгите на Сюзан Колинс от едноименната поредица, разпространителите на филми и оператори на киносалони Cinemark, Hot Topic и Imax Corporation и Regal Entertainment, и интернет компанията за филми по поръчка, Netflix.