Вестник Дневник

"Подготвя се забрана за строежа на ВЕИ върху плодородни земи"

Използването на плодородни земи (тези от 1 до 4 категория) за изграждане на вятърни и соларни паркове ще бъде забранено, предвижда проект за промени в Закона за земеделските земи. Текстът е готов и ще се съгласува с министерствата на екологията и на икономиката.

Промените в закона са част от искания от екоминистерството мораториум върху строителството на възобновяеми енергийни източници (ВЕИ), докато се приеме план за развитието им до 2020 г. Причината е бумът на инвестиционни намерения за строеж на вятърни паркове и фотоволтаични  инсталации, които в определени райони на страната вече надхвърлят възможностите на съответната територия.


"Стомана индъстри купи пристанището на Свилоза"

Металургичната компания "Стомана индъстри", която е част от гръцкия концерн "Виохалко", купи съвместно с германска компания "М.Праймессер" пристанището на "Свилоза" в Свищов, съобщиха от предприятието. Портът ще остане като самостоятелно предприятие в рамките на групата, като в момента носи името "Порт Видин норд". Преди година двете компании се опитаха да вземат чрез същото дружеството на концесия видинското пристанище. "Наложи се да си купим пристанище, за да имаме известна независимост  при обслужването на товарите ни", обясни регионалният мениджър на "Виохалко" за България Антон Петров.

Металургичната компания планира да разшири пристанището. С тази цел дружеството е купило допълнително още 50 дка земя. От предприятието не съобщават продажната цена на порта, но обясняват, че може да бъде сравнена със стойността на една 30-годишна концесия. "Пристанището е малко, но има необходимата инфраструктура, предстои да инвестираме още около 7-10 млн. евро, за да го пригодим напълно за нуждите си", каза Петров.

Вестник Пари


"Испанци и французи спасяват железниците ни"

Десет кандидата - компании и консорциуми, ще се надпреварват при изготвянето на стратегически бизнес план за развитието на железопътния транспорт. Сред кандидатите има известни европейски фирми, които участват в реализацията на големи инфраструктурни проекти, включително и у нас. Българските екипи също са с опит в управлението на значими жп проекти.

Вестник 24 часа

"Две фирми оспорили договора за Тракия"


Две компании, купили документи за автомагистрала Тракия са обжалвали в Комисията за защита на конкуренцията посочениет в тях изисквания на проектодоговора. И двете жалби обаче са отхвърлени, тъй като са подадени след 10-дневния срок за внасяне. „

"Ален мак залага ниви за заем"


Козметичнаат компания планира да изтегли нов заем от 1 млн. евро, като в същото време отложи и лихвените плащания по облигационен заем. Основни облигационери са пенсионните фондове на Доверие, Съгласие, Бъдеще, Алианц България, Лукойл Гарант, както и застрахователните компании Булстрад и Български имоти.

Вестник Сега

"Застрахователи не плащат дори след съдебни решения"

Има тенденция застрахователни компании да отказват да плащат обезщетения по "Гражданска отговорност" дори пострадалият да им представи влязло в сила съдебно решение срещу виновния водач. За това сигнализира председателят на Асоциацията за защита на застраховани и пострадали при пътно-транспортни произшествия Георги Вълков. "Така единственият изход на жертвите, които си търсят обезщетенията, е да водят съдебни дела срещу застрахователната компания, която е сключила "Гражданската отговорност", обясни той. Асоциацията иска спешни промени, които да задължат застрахователите да плащат при представяне на съдебно решение, доказващо вината на извършителя на престъплението.

"Пострадалият им носи валидна полица и решение на съда, с което се обявява за виновен причинителят на катастрофата, дори изпълнителен лист срещу него, но въпреки това застрахователят казва, че няма да плати", обясни Вълчев. Той добави, че дори Комисията за финансов надзор не може да направи нищо на такива компании, защото Кодексът за застраховането (КЗ) не задължава застрахователят да плати дори жертвата да представи документи, безспорно доказващи вината на прегрешилия шофьор. В КЗ пише само, че в срок от 3 месеца, след като пострадалият подаде искането си, компанията трябва или да плати, или мотивирано да откаже компенсация на човека. Така той може да си вземе парите единствено чрез съд.