Пилоти и кабинен състав от европейски авиокомпании от 22 страни участваха в кампания в защита на по-добри условия на работа. В България акцията се организира от Съюзът на транспортните синдикати към КНСБ, а целта е да запознае хората с потенциалната опасност, до която води преумората у пилотите.

Част от причините за нея, според синдикатите, е законодателството на Европейския съюз. Според участниците в кампанията въпреки доказателствата, че сегашното работно време е потенциално опасно, Европейската комисия не желае да го променя заради вероятни лобистки интереси.

Пилотите искат промяна в работното време, обясни Екатерина Йорданова, председател на транспортните синдикати към КНСБ. Според цитирано от нея изследване максимално допустимото работно време за нощни полети е 10 часа. В момента според европейските регулации е до 11 часа и 45 минути, допълни Йорданова. По думите й в България е имало по-добри правила до влизането на страната ни в Европейския съюз.

И не само в България, и в други европейски страни е имало по-добре регламентирани правила за работно време и почивка, но в момента в следствие на либерализиране на пазара и в следствие на силния натиск от страна на лоу кост компаниите най-вече, а и силното лобиране в тази посока се занижават критериите и се удължава работното време, което ние смятаме за изключително голяма заплаха, каза Екатерина Йорданова.