Само 11 дни след последния масивен срив и точно 28 дни след като Microsoft купи програмата за $ 8.5 млрд. , Skype отново оряза безплатните разговори през интернет.

Възникнал е технически проблем, който не пуска потребителите да влязат в програмата. Засегнатите са европейски клиенти, сред тях и множество потребители в България. Точният брой на замлъкналите скайпове не се съобщава, но в кратко съобщение в Twitter от компанията признават, че "малък брой потребители" имат проблеми в момента.

Най-големият и неочакван срив на Skype бе от 22 декември миналата година, когато над 560 млн. потребители по целия свят се оплакаха, че не могат да ползват услугата. Отстраняването на техническия проблем отне повече от един ден, като през това време коментаторите обърнаха внимание на това колко важни са станали в ежедневието ни комуникациите и интернет.

В дните след блокажа медиите тиражираха различни истории за това как в някои компании е имало значителен спад на поръчките от клиенти, които до този момент са разчитали основно на Skype. В DarikFinance.bg имаше коментари дори и за това как липсата на Skype е принудила клиентите на българските инвестиционни посредници отново да си припомнят телефоните на брокерите, вместо да им пишат съобщения в чата.

Факт е, че проблемите със Skype зачестиха откакто Бил Гейтс сложи ръка на компанията преди месец. Тогава той обеща модернизация на програмата, както и повишаването на сигурността при воденето на разговори през нея. Това даде основание на потребителите да смятат, че може би сривовете се дължат именно на неуспешни опити за усъвършенстване на системата в реално време.