Най-скъпата марка в света е Apple – е заключението, изнесено в нов доклад на консултантската компания WPP. Според проучването, стойността на марката на производителя на iPhone възлиза на 153.3 млрд. долара, като през миналата година се е покачила с 84%.

Четири поредни години призът за най-скъпа марка беше за Google, но през 2010 г. компанията е изгубила 2% от стойността на марката си и сега струва само 111.5 млрд. долара.

Другото важно разместване е загубата на третото място от McDonald's, изпреварени от IBM. Технологичната корпорация увеличи през миналата година стойността на марката си със 17%.

Базираната в Калифорния Apple през последното тримесечие почти удвои продажбата и печалбите си. Още през май 2010 г. компанията на Стив Джобс изпреври Microsoft като технологичната компания с най-голяма пазарна капитализация, заради огромните успехи на пазара на телефони и таблети.

Фирмата, която е осъществила проучването, коментира резултатите: от Стив Джобс до последния работник и стажант, всеки в Apple се грижи за бранда като свой основен приоритет.

Най-бързо в класацията за топ марките се придвижва нагоре Facebook. Днес социалната мрежа е 35-тата най-скъпа марка в света, на стойност 19.1 млрд. долара.

От 100-те най-скъпи глобални марки, 12 са в Китай. Марката Amazon.com от тази година е най-скъпата марка на търговска верига, заемайки 14-то място и изпреварвайки Wal-Mart.

Иконите“ на американския капитализъм Coca – Cola и Marlboro заемат съответно 6-то и 8-мо място в списъка със стойност 73.75 млрд. долара и 67.5 млрд. долара.