Китай внася вино за милиарди долари от Европейския съюз всяка година, но растящият пазар поражда проблеми, подобни на тези при технологичните продукти. Китайските компании започват да правят ментета на вино. 

Кристоф Шато от Съвета за Бордо посочва пред Bloomberg, че фалшификати на знаменитите френски вина се правят в много държави от Източна Европа, до Южна Америка, но тъй като Китай е най-големият пазар, то китайските ментета са най-многобройни. 

При това те стават все по-добри. Етикетите на практика не се отличават от оригиналите. Но бутилките съдържат вино, което не само не е произведено в областта Бордо във Франция, но и въобще не е френско. 

Китайската изобретателност обаче стига по-далеч, като фалшификатите не само имитират външния вид, но се опитват да се доближат до вкусовите качества на оригинала. 

Често срещана практика е източването на оригиналното вино от бутилката и замяната му с по-евтино вино от Бордо. 

За да се справят с фалшификациите, производителите вече поставят QR код на продуктите си, като при снимка на стикера с телефон може да се разбере дали виното е оригинално и къде е произведено.