Комисията за защита на конкуренцията /КЗК/ наложи имуществена санкция в размер на 155 375 лв. на Българска телекомуникационна компания.

Производството е образувано по молба на Космо България Мобайл ЕАД за установяване на евентуално извършени нарушения при предоставяне на програмата на БТК У дома 250. Програмата включва 1000 минути за провеждане на селищни и междуселищни разговори, 250 минути за международни разговори и за връзка към мобилната мрежа на БТК, срещу месечен абонамент от 24 лв.

Производството на КЗК е установило, че в писмо до Комисията за регулиране на съобщенията /КРС/, БТК е заявила изменение на цените на фиксираната гласова телефонна услуга за абонаментния план У дома 250 с включени до 250 безплатни минути и към мобилната си мрежа. В отговор КРС определя заявените цени като несъответстващи на закона и дава задължителни указания за изключване на разговорите към мобилната мрежа от абонаментния план. 

В отговор на КРС, БТК предлага изменение на ценовите условия и изключва безплатните минути към мобилната си мрежа от абонаментния план, но месец по-късно ги рекламира в масирана рекламна кампания, стартирала на 1 ноември 2008 г.

Комисията счита, че поведението на БТК не отговаря на добросъвестната търговска практика. Дружеството е провело рекламна кампания на продукт, за който е знаело от задължителните указания на регулатора, че не отговаря на законовите изисквания и по този начин реално е подвело потребителите.