Пълният производствен капацитет на завода на Литекс Моторс е 50 000 автомобила годишно. Оптимисти сме, че ако се развиваме успешно, както досега, в скоро време ще можем да го достигнем. Този капацитет може да бъде увеличен и до 70 000 автомобила, при 3 смени на работа. За целта обаче трябва да имаме съответния обем поръчки. Това каза в интервю за Агенция "Фокус" Илия Терзиев, изпълнителен директор на компанията Литекс Моторс.

 

По думите му - от отварянето на завода до сега, производството непрекъснато се разширява. "Стартирахме с Voleex C10, който беше първият роден автомобил, произведен в завода. След това продължихме със Steed. От края на ноември вече произвеждаме и новия ни високопроходим автомобил – Great Wall Н6. Предстои ни и лансиране на нови модели в бъдеще, като производството ще расте и с увеличаването на предлагането на европейските пазари", прогнозира Терзиев.


По думите му - с разширяването на производството, върви и разширяването на екипа. "Работещите в компанията са предимно български специалисти. Всеки един от тях, от инженерите до мениджърите, е преминал специализиран курс на обучение, като това важи и за всеки новопостъпил. За нас е от изключителна важност професионалното изпълнение на задълженията, затова насърчаваме към редовни обучения и развитие на кадрите".

 

Последните данни за продажбите на автомобилния пазар сочат запазване на равнище от 2011 и 2012 г. Очакванията на Литекс Моторс за 2014 година са за растеж.

 

"Лансираме нови модели, а и продължава експанзията си към държави в на Балканите и Източна Европа. Надявам се в края на годината да се обърнем назад и да признаем, че е била много ползотворна", каза Терзиев.


Според него икономическата криза движи тенденциите на пазара вече няколко години.


"Нивата на продажбите на нови автомобили са равни на тези през 2003 г., или спадат, ръст има единствено в определени месеци през годината. Прогнозите са тази тенденция да се запази и дори до 2019 година и пазарът да остане в тези граници. Нормално е това да се отразява отрицателно на продажбите както на нашата компания, така и на останалите автомобилни производители. Стремим се да отговаряме на търсенето и да се съобразяваме със свитите възможности на потребителите. Плюс за нас е, че автомобилите, които предлагаме, са най-рационалният избор на пазара от гледна точка на получен продукт срещу направена инвестиция. Така че съм оптимист, че можем да ограничим негативното влияние на кризата", смята Илия Терзиев.