Изпълнителният директор на М3 Communications Group Максим Бехар съобщи пред DarikFinance.bg, че с предстоящото излизане на компанията на Българската фондова борса, се цели по-бързо развитие и на по-широк фронт на М3 Communications Group. Ето какво още каза за бъдещото развитие и листването компанията на Борсата
Ползата от листване на борсата е очевидна, въпреки че това не е много типично за компании в областта на PR услугите. При нас, в M3 Communications Group, Inc. обаче решаващ за взимането на решения бе фактът, че от една страна очевидно вече 14-та година сме сред лидерите на пазара на публични комуникации в България, седма година сме на първо място в класацията на вестник „Капитал” по реализирани обороти, а сме доста известни на пазара с изключително високото качество на услугите. Дори само тези три факта да вземем предвид и да оставим настрана другите – ръст на клиенти, брой проекти, нови бизнеси и т.н., то много ясно може да се види нашата отговорност да се развиваме още по-бързо, с по-големи темпове и на още по-широк фронт. Е, един от начините това да стане е дружеството да стане публично. Първо, за да набере още по-голям капитал за развиване на нови бизнеси в сферата на публичните комуникации и интернет пространството и второ - за да можем чрез инструментите на търсенето и предлагането на акции да бъдем още по-прецизни при взимането на страгически решения. Да не говоря въобще за изключително важния факт, че многобройните ни клиенти ще знаят всеки момент как се движи компанията и това ще е още едни сигнал към тях да ни се доверяват. Или с други думи – ще станем още по-прозрачна компания, въпреки че смятам че в нашия бизнес сега сме най-прозрачната в страната. Отново – може би листването на борсата не винаги е най-доброто бизнес решение, но със сигурност е най-мащабното, когато бизнесът ти трябва да излеле от едни правила и да се качи – образно казано – на друг етаж.
За какво ще използвате набраните средства?
По принцип, за нищо изненадващо. Ще ги използуваме за проекти, в които така или иначе инвестираме голяма част от нашата печалба сега. Проектите ще бъдат: образователни в M3 Communications College, който е едиственият лицензиран в България професионален център за публични комуникации и печели изключително добре, или пък интернет проекти, вече в компанията имаме огромен брой самостоятелни, на които са им нужни свежи инвестиции. Със сигурност сега M3 Communications Group, Inc. е една от най-влиятелните компании в България за организация и управление на събития. Чрез една от нашите дъщерни фирми възнамеряваме да инвестираме в много услуги, за които сега ползваме подизпълнители не винаги с високо качество, а за нас, за нашите клиенти то е най-важно. Имаме ясен и точен бизнес план и тъй като всичките ни проекти и бизнеси са печеливши, свежи инвестиции в тях могат единствено и само да ги направят още по-печеливши.
Колко акции / процента от капитала / смятате да предложите на инвеститорите?
Първоначалните ми планове бяха за 51%, но в процеса на разработка на документите реших, че уникалността на нашия бизнес е и в неговата силна персонализация, отговорност и сега вече със сигурност знам, че ще предложим не повече от 45%.
Какъв ще е методът на предлагане?
Това ще решим след като се консултираме с инвестиционния ни консултант.
Имате ли изготвен проспект?
Почти е завършен, или на много напреднал етап.
Ето това е големят въпрос. Случващото се на световните борси, но и това което сега става и на Българската фондова борса леко забави взимането на окончателно решение за датата на нашето листване. Следя изключително внимателно този пазар и се надявам към края на март да ви дам точна дата.
Наясно ли сте с "предизвикателствата" на капиталовия пазар?
Естествено. Вие ги наричате предизвикателства, аз ги смятам за рискове. Обаче няма как да напредваш в бизнеса ако не рискуваш, пък дори в днешното размирно борсово време, дори с никак не малките мащаби на Фондовата борса.
Какви са финансовите Ви резултати към края на 2007 г.? Какви са очакванията Ви за тази година?
Изключително добри. Все още нямам пред мен крайните точни резултати, но със сигурност имаме ръст от поне 35 на сто на оборота, и близо 3 пъти по-голям ръст в печалбата срямо 2006. За компания в областта на услугите, която вече е 14 години на пазара и този ръст е станал почти традиционен тренд, това не е никак малко. За 2008 година целите ни са още по-амбициозни. При листване на борсата ще ги постигнем бързо, лесно и не много рисково, просто бизнес плана ми е компютъра, идеите как да го приложа са ми в главата. Ако по една или друга причина се разминем с излизането на борсата, то тогава ще търся други инвестиционни възможности за да се случат тези резултати. Но съм твърдо решен да ги постигна.
Коментари
0