Хотелиери мамят потребители с категорията на местото за настаняване и с качеството на услугата, която предлагат. Това е една от основните нелоялни практики в туризма, установени от Комисията за защита на потребители, съобщи Димитър Маргаритов, председател на комисията пред „Нова телевизия”. 

Търговците се опитват да заблудят потребителите, че предлаганата услуга в даден туристически обект е с по-високо качество, а се оказва, че и по категорийност, и в други аспекти това не е така, заяви той. И допълни, че вече са по-малко тези случаи на фона на предишни периоди, но все още

това е едно от най-често срещаните нарушения

Друга злоупотреба на търговците е да лъжат летовниците с безплатен чадър и шезлонг, който след това не се предоставя. Според експерта фирми са поемали ангажимент както пред туроператорите, така и пред крайните потребители, че няма да плащат за удобствата, а на практика не е било така.

Освен тези две нарушения инспекторите на КЗП за установявали и случаи, при които в менютата в заведенията за хранене цените са били обявявани в евро, а не в лева. Това може да заблуди клиентите, че стоката е два пъти по-евтина.

Маргаритов изрази надежда, че с предприетите действия, включително и от Министерството на туризма по отношение на концесионирането на плажовете, и със съвместните усилия на контролните органи, случаите, в които хората ще бъдат поставени в такава неприятна ситуация, ще намалеят.

През миналия летен сезон Комисията за защита на потребителите е

извършила над 3000 инспекции

в туристически обекти по Черноморието, при които са съставени около 200 акта за нарушения.

В ресторантите и ол инклузив комплексите инспекторите на КЗП ще следят за качеството на алкохола през летния сезон, съобщи още Маргаритов. По думите му комисията ще продължи да контролира стриктно и дали предлаганите в тях услуги реално отговорят на притежаваната категория. Проверявано ще бъде още и обслужването е в курортните комплекси и на плажа.