Започва рехабилитацията на железопътната отсечка Пловдив - Бургас. Модернизирането й ще позволи на българските железници да развиват скорости до 160 километра в час. Реализирането на проекта трябва да приключи в рамките на три години. Избраният изпълнител е българо-италианският Консорциум Джи Ес Еф-СК 13-Трейс Рейлинфра.

Договорът между национална компания Железопътна инфраструктура и консорциум Джи Ес Еф-СК 13 за рехабилитацията на железопътната отсечка Пловдив – Бургас е на стойност 317 млн. лв. без ДДС. По думите на министъра на транспорта Александър Цветков това е най-големият инфраструктурен проект, правен някога в България: „Ще имаме високоскоростна отсечка за скорости между 130 и 160 километра в час, което реално ще скъси пътуването от София до Бургас с повече от един час.”

Цветков обясни, че с повторното провеждане на търга за консорциум са се спестили 110 милиона лева както за българския, така и за европейския данъкоплатец. Министърът каза още, че българските железници много трудно могат да бъдат модернизирани без помощта на европейски средства: „Успяхме да договорим с Европейската комисия БДЖ да стане бенефициент по оперативна програма „Транспорт”. Изискване за това е БДЖ да стане финансово-стабилна компания. Когато успеем да стабилизираме окончателно БДЖ и тя стане бенефициент за следващия програмен период, тогава ще можем с тези пари да купим нови влакове.”

Днес излизат наяве резултатите от търга за следващата отсечка Пловдив – Септември. За ремонтирането й се състезават 19 фирми изпълнители.