Просрочените задължения на БДЖ са над 40 млн лв, като общите задължения са 156 млн. и германците си искат парите за локомотивите. Засега единственият ресурс за покриване на заема е от приватизацията на "Товарни превози", обясни в предаването „Седмицата” на Дарик радио министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. 

Допуснахме голяма грешка, каза Московски, трябваше да извадим в началото на нашия мандат всички дългове на БДЖ, които ни остави на предното правителство и може би за това трябваше да има референдум. 

Според него кредиторите са отпуснали средства с пълното знание, че БДЖ няма откъде да върне тези пари. Този заем не е държавно гарантиран, поясни министърът. 

Московски се закани, че ще извади задълженията, които са останали от предното правителство и ще ги закачи пред министерството да ги гледат хората. 

Той увери, че всички проекти на сегашното правителството са финансово обезпечени. 

Министърът добави и че преговорите между България и Румъния за Дунав мост 2 вървят тежко. 

Румъния е в предизборна ситуация, което поставя под въпрос поетите ангажименти. Мостът реално би трябвало да заработи през пролетта на следващата година. А таксите трябва да бъдат разпределени пропорционално в зависимост от инвестициите, припомни Московски.