Рено, КИА и Шевролет са трите марки автомобили, които най-бързо губят от цената си в първите четири години след покупката. По изчисление на sale-autos.com френските коли поевтиняват със 75%, корейските автомобили губят 73% от стойността си, а американските возила се обезценяват с 60%.

Скоростно падат цените още на Форд (-60%), Опел (-56%) и Фолксваген (-51%). Марките, които успяват най-дълго да задържат цените си, след като излязат от завода, са Пежо, Дачия, Тойота и Ситроен, при които обезценяването в първите 4 години на употреба е под 50%.

Карани в България, автомобилите първа ръка губят между 39% до 75% от стойността си след 4 години на експлоатация.  До десетата година след производството обезценяването на автомобилите достига до над 80% от базовата цена.

Изследването е ползвало данни от автокъщите. От проучването сред тях е установен куриозен случай  на българския пазар, при който автокъщи продават автомобили втора употреба на по-висока цена, отколко струват същите коли, но нови. Въпреки противоречивата бизнес логика, стратегията дава положителни резултати, коменитрат от sale-autos.

Според тях най-подходящо време за инвестиция в автомобил втора ръка периода непосредствено преди и след четвъртата година след производството на автомобила.