Като най-рисков за кражби в последно време се очертава районът на Перник. Това каза в интервю Красимир Папукчийски, ръководител отдел „Експлоатация и гарова дейност” в ДП НКЖИ.

Други места с чести кражби са - районът между гарите Искър, Казичене и Подуене, участъкът между София, София Север и Илиенци, участъкът в Северна България Величково – Юнак, Ясен – Черквица, Плевенския регион. В последно време се появиха сериозни кражби в Старозагорски и Пловдивски регион, каза той.

Необходими са по-строги санкции към посягащите към железопътната инфраструктура.

Пунктовете за изкупуване на метали да бъдат извън населените места и да не бъдат в близост до гарите. След констатация на представителите на властта за фирми, изкупуващи крадени части от жп инфраструктурата, на същите да бъдат отнети лицензите. Всяко посегателство към железопътната инфраструктура да се счита за сериозно престъпление, каза Красимир Папукчийски. Агенция Фокус