Туроператорите в Румъния посочват, че липсата на проекти по крайбрежието и слабите кампании не привличат външни посетители.
Въпреки кампаниите, проведени от министъра на туризма Елена Удря, за привличането на чужди посетители, присъствието им в Румъния е твърде ограничено. Туроператорите изчисляват, че тази година по крайбрежието ще има едва 8 000 чужди туристи, два пъти по-малко спрямо миналата година. И в останалата част от страната нещата не стоят по-добре: много вътрешни маршрути бяха прекъснати, въпреки че цените са спаднали с над 10%. Ако бизнес туризмът е отбелязал значителен ръст през изминалите няколко години, икономическата криза доведе до индустриален срив с близо 60%.
Компаниите са в добро състояние, но има още много, което трябва да се направи. Програмата за румънското крайбрежие "Турист в Румъния" трябваше да започне на 15 май, заяви Алин Бурча, управител на компанията "Паралел 45". В началото на този месец Бурча заяви, че министърът на туризма се занимава единствено с личния си профил и не е предприела нито една мярка за насърчаване на туристическата дейност в страната.
Един от големите успехи, за които се говори в последните дни, е свързан с вероятността Румъния да бъде отново представена в каталозите на германския туроператор TUI. Представителите му казват, че решението за това тепърва предстои, но трябва да бъдат изпълнени редица условия в тази насока.
Опитваме се да намерим вариант за директен полет. Ако успеем, ще рекламираме през 2010 г. само курорта Мамая. Ако ли не, ще се откажем от проекта за следващата година, заяви Тим Гросе, управител на фирмата "Данубиус", която е клон на TUI в Румъния. Туроператорите, които довеждат чужди туристи в Румъния, казват, че има едва доловимо присъствие на чужденци в страната.
Германският оператор ITS бележи спад с 50%, откакто пренасочи полетите си към Варна, а "Макситур", която има много белгийски клиенти, бележи ръст с 300%, но техният брой е незначителен. Няма и много руснаци, заяви Драгош Анастасиу, зам. председател на Националната асоциация на туристическите агенции. Той смята, че основният проблем е липсата на единогласие между властите и частния сектор за реализирането на конкретни проекти.
Отношението качество-цена се запазва: нискокачествените услуги се предлагат на ниски цени от румънските хотелиери. За една седмица престой в хотел с три звезди, с включен транспорт и закуска, германските туристи плащат над 400 евро, колкото е цената на ваканция в Тенерифе. Същият ваканционен пакет в Турция, в хотел с четири звезди при режим all inclusive, струва 380 евро на човек, а в България почивката с включен транспорт и полупансион излиза около 360 евро. БГНЕС
Коментари
0