Вече 4 години съюзът на пивоварите информира потребителите за качеството на българското пиво и подкрепя популяризирането на българската бирена култура. Най-важни за нас са естествените съставки на бирата и нейните качества като природен продукт, стана ясно при откриването на есенния Бирен салон, организиран от Съюза на пивоварите в България. На него бе промотирана тъмната бира, която произвеждат местните заводи.

 

Миналата седмица, на 22 ноември, се е провела годишната галавечер на пивоварите в Европа, където представители на над 3 500 пивоварни са затвърдили отговорната роля, която имат за европейската икономика. Не е тайна, че пивоварите са силни поддръжници на местните общности. По същия начин и в България бирените компании са пример за истинска корпоративна социална отговорност.

 

Въпреки продължаващата рецесия в редица европейски страни, бирената индустрия отбелязва ръст, макар и малък. "Надяваме се това да се случи и в България", каза при откриването на сезона на тъмното пиво председателят на Съюза на пивоварите Александър Грънчаров. Той не спести негативният факт, че през последните 4 години има спад в българската пивоварна индустрия.

 

През 2011 г. в страната са произведени 4.820 млн. хектолитра пиво. Така България е на 16 място по производство на бира в Европейския съюз, по консумация на човек сме на 18-та позиция, а по продажби сме 14-ти, показват данните на Съюза на пивоварите.

 

Бирените фабрики, които членуват в Съюза на пивоварите в България, произвеждат 8 марки тъмно пиво. Заедно с брандовете на микропивоварите, както и с вносните тъмни бири, на нашият пазар се предлагат над 15 вида тъмно пиво, стана ясно по време на церемонията по откриване на сезона на тъмната бира.

 

В разговор с екипа на DarikFinance.bg, който бе сред поканените на събитието, Александър Грънчаров, който е и изпълнителен директор на „Карлсберг България“, разсея спекулациите, че завода на Шуменско пиво затваря заради проблеми. Той обясни, че това са традиционни сезонни мерки, които не се предприемат за пръв път в историята на пивоварната.

 

Известно е, че консумацията на бира през зимните месеци намалява 3 до 4 пъти, а пивото има срок на годност около 6 месеца. Традиционно пивоварните заводи пристъпват към зимен режим на работа. През това това време производствените мощности работят в пълния си капацитет в 7 до 10 дни в месеца, коментират хора от бранша.