Nintendo разби Sony и Microsoft преди пет години, предлагайки на пазара конзола, която реагира на движението и предлага игри, достатъчно опростени, за да могат да ги играят деца и баби. Наследникът на Wii обаче може да се изправи пред нов съперник - Apple Inc, пише Bloomberg.

Най-големият производител в света на конзоли за видео игри ще започне продажбата на следващата версия на Wii през 2012 г.

 

В същото време акциите на компанията поевтиняха до най-ниското ниво от повече от четири години днес, след като Nintendo отчете най-малката си годишна печалба от седем години насам и прогнозира приходи под очакваните от пазара.

Според анализатори японската фирма може би няма избор, освен да потърси нови пазарни сегменти за конзолите си, като по-сложните т.нар.
Hardcore игри. Иначе компанията се опитва да остане на върха при технологиите като първа предложи на потребителите да видят 3D изображения без нужда от специални очила.

 

Но на пазара излизат нови конзоли на Sony и Microsoft, а най-голямата опасност идва от заглавията по 0.99 долара за iPhone и свободните заглавия, предлагани от социалните мрежи.

 

Според експерти потребителите в наши дни избират мобилните телефони пред DS и Wii защото те са по-евтини, по-лесни за достъп и за игра, без да се налага закупуване на допълнителен скъп хардуер.

 

Акциите на Nintendo поевтиняха днес с 4.9%, достигайки най-ниската си цена от 3-ти юли 2006 година. От началото на тази година пазарната капитализация на дружеството е намаляла с 18%.

 

Цената на новата конзола Wii ще бъде между $ 350 и $ 400, като устройството ще разполага със сензорен дисплей, поддържащ HD висока резолюция, според IGN.

 

Sony и Microsoft едва ли ще бъдат в състояние да пуснат своите конзоли от следващо поколение във времето на дебюта на новия Wii, като по този начин Nintendo ефективно предотвратява копиране на идеи си.

Но на пазара навлиза Apple, най-голямата технологична компания по пазарна стойност, която през миналата година въведе Game Center функция за iPhone и IPAD потребителите.

 

Компания е продала над 15 милиона iPad-а през изминалата година и повече от 90 милиона Iphon-а досега.

Социалните мрежи също отправят предизвикателство към традиционните конзоли като Zynga е едно от петте най-популярни приложения на Facebook, привличайки над 200 милиона активни потребители месечно, според данни на AppData.com.

 

Преди пет години, Nintendo се отказа от състезанието за по-добра графика, по-бързи процесори и по-висок капацитет на паметта, преследвани от конкуренцията. Вместо това, японската компания реши да разработи интуитивен контрол и да предложи ниска цена.

В своя дебют Wii струваше по-малко от половината от цената на PlayStation 3 и с около $ 50 по-евтино от Xbox 360, тъй като не разполага с твърд диск и не може да показва изображения с висока разделителна способност.

 

Стратегията се оказа успешна като Nintendo е продал над 86 милиона конзоли Wii от техния дебют през 2006 г.

 

За сравнение, Sony е реализирал около 50-милиона PlayStation 3, а Microsoft е продала около 52 милиона Xbox 360 конзоли.

Все пак конкуренцията наваксва и Nintendo вчера отчете спад на печалбата си с 66 процента, до 77.6 млрд. йени ($ 949.0 милиона) през годината, приключила на 31 март, тъй като търсенето на DS и Wii намалява.