Колкото повече молове, толкова по-ниски цени. За късмет на потребителите тази формула започна да работи и у нас. Все по-често в търговските центрове могат да се намерят качествени стоки на изгодни цени. Често дори по-евтини, отколкото в бутиците на търговските улици. Конкуренцията е основният двигател на този процес.

За да се постигнат по-изгодни цени за посетителите, а оттам да се вдигнат и оборотите, се използват няколко трика.

Първият и по-лесен начин е да се свият печалбите на търговците. Така крайната цена би могла да падне значително.

Вторият начин, който обаче изисква доста усилия, е да се прескочат франчайз компаниите на съответните марки и да се преговаря за внос директно от централата. По този начин стоките биха могли да поевтинеят между 10 и 15%, коментират управители.

Привличането на нови марки е друг успешен трик. Според консултантската компания "Колиерс Интернешънъл" успехът на даден проект зависи от локацията и инфраструктурата.

"Не само цените, но и лесният достъп, без загуба на време в трафик, имат решаващо значение при избора на един търговски център пред друг за потребителите", казват експертите.

Допълнителен тласък за търговския център би дало развитието на устойчив търговски микс и отличителна концепция. Привлекателност добавя и оформянето на търговска зона, което засилва интереса.

Нови молове догодина ще имат само София и Бургас. Столицата се сдоби с нови 33 000 квадрата търговски площи при откриването на България Мол. Догодина ще има още два нови центъра - Парадайс Център и София Ринг Мол. Те ще добавят нови над 150 000 квадратни метра  отдаваема търговска площ. В Бургас ще има още 30 500 квадрата магазини, разположени в "Странд", каза Росен Генев, мениджър търговски площи във "Фортън Интернешънъл" АД.

От метрото в магазина

Първият мол, който ще има топла връзка с метростанция, ще бъде открит през март следващата година. "Парадайс Център" ще е и най-големият мол в страната и първият лайф стайл търговски център. Една трета от 82 000-те му квадрата ще бъдат отделени за забавления. Той ще разполага с постоянна ледена пързалка, въртележки, парк, фитнес, басейн и дори поликлиника.

Над 3000 квадратни метра тераси ще са с изглед към Южния парк, разказа Росен Генев, мениджър отдел "Търговски площи" във "Фортън Интернешънъл". В новия мол ще са представени най-големите марки, опериращи в България, с най-големите им магазини и пълна колекция. Всеки от коридорите ще е с различен дизайн за допълнителен уют.

Испанци щурмуват Варна и Бургас

Испанска модна марка щурмува Варна и Бургас. Експанзията започва от следващата година, съобщават от "Колиерс Интернешънъл". New Look ще открие първия си магазин в Sofia Ring Mall. Той ще отвори врати за посетители в края на 2013 г. В търговския център ще има 200 магазина, модерен мултиплекс с 10 зали, зона за хранене, открити тераси с изглед към Витоша и детски площадки. Търговският център ще разполага със 175 000 кв. метра обща площ.

Варна отстъпва първото място

Варна отстъпва първото си място в класацията по обем търговски площи на глава от населението. Преди няколко години статистиката показваше, че на 1000 души край морето се падат по 350 кв. м магазини. Кризата обаче се отрази на предприемачите в морската столица. Трите най-големи мола са "Варна тауърс", Мол Варна и Гранд МОЛ Варна. Почти построен, но замразен, е Galeria Varna", а в открития още през 2007 г. "Пфое МОЛ" се е нанесла администрацията на районното кметство "Младост". Немската компания, която направи Serdica Center в столицата, се отказа от проекта си за шести мол край морето.